• Portfolio
    • HOME
    • INTERIØR
    • OUTDOOR
    • DESIGN
    • STILLS
    • FOOD
    • PEOPLE
    • Christmas
  • Om mig
    • Udtalelser
    • Samarbejdspartnere
      • Mengel & Hey
  • Fotografering
    • Bolig- og interiør-fotografering
    • Designfotografering
    • Portrætfotografering
    • Madfotografering
  • Studie HEY
  • BOOK/Kontakt
    • Blog
      • Opslagstavlen
      • Bolig/ Interiør/ Møbler
      • Mad
      • Portræt


Har du styr på din målgruppe?

 Posted on december 9, 2011      by Fotograf Camilla Hey
 1

Skal du ramme plet med din PR og kommunikation, er det nødvendigt at du kender din målgruppe. Du skal altså vide nøjagtigt, hvem det er, du taler til – hvem det er, du gerne vil skabe kontakt til.

Først når du har defineret din målgruppe klart og tydeligt, rammer du plet og scorer.

Det vil sige, at når du skal i gang med at skabe PR for din virksomhed, skal du være bevidst om, hvem der er din målgruppe. Det nytter ikke noget at sende en pressemeddelelse ud, som henvender sig specifikt til sønderjyder med videregående uddannelser, hvis din målgruppe er landmænd fra Vestjylland.

Du rammer først plet med din udadrettede kommunikation, når du ved, i hvilken retning bolden skal skydes.

Ved du, hvem din målgruppe er?

Hvis ikke kan du spørge dig selv:

  • Hvem er det, jeg gerne vil i dialog med? Hvordan modtager den gruppe bedst informationer – har de mest ud af tekster, nøgleord, fotos eller visualiseringer via videosekvenser?
  • Er der kulturelle ting, der gør en kommunikationsform bedre end en anden?
  • Hvilken faggruppe tilhører målgruppen?
  • Hvor er målgruppen geografisk?

Din målgruppe finder du, når du stiller de helt skarpe spørgsmål, som er med til at snævre ind, hvad der kendetegner gruppen.
Hvis dine kunder ikke læser Berlingske, skal du ikke målrette dine pressemeddelelser til det medie. Læser din målgruppe i stedet ofte Familie Journal, skal du tilbyde ugebladet en historie, som sætter spot på dig og din virksomhed. Hvis din målgruppe er teenagere, kan du overveje, om du skal begynde dialogen med dem i et internetbaseret community frem for at forsøge at nå dem i et print-medie.
Og så fremdeles. Det lyder enkelt, men det er en udfordring at være helt specifik på, hvem målgruppen er. Mit bedste råd til dig er, at du stiller en masse spørgsmål, hvor svarene er med til at tydeliggøre målgruppen. Når du har styr på, hvem du vil i dialog med, begynder selve kommunikationsarbejdet – at få skabt en rød tråd i din kommunikation og PR. På min blog og på min Facebook-side får du tips og gode råd til dit kommunikationsarbejde. Jeg glæder mig til at byde dig velkommen.

MOJO Kommunikation







Comment for Har du styr på din målgruppe?

Fotograf Camilla Hey

TAk for dit indlæg Monica.
Det er super vigtigt at være opmærksom på, hvem ens målgruppe er – men det kan også være svært.
Jeg har mange forskellige målgrupper, derfor har jeg valgt at få 3 hjemmesider, så jeg er bedre kan ramme de forskellige målgrupper 🙂

Reply



Leave a Reply





  Cancel Reply

  • Søg:




© Copyright 2020 Camilla Hey - TLF. 33251100 - foto@camillahey.dk
Dette website bruger cookies til at give dig en bedre browseroplevelse og analysere webstedstrafik.
Læs om, hvordan vi bruger cookies, og hvordan du kan styre dem ved at klikke påDatapolitik. Ved accept godkender du vores privatlivspolitik. Cookie indstillinger Accepter Afvis
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

Dette websted bruger cookies til at forbedre din oplevelse, mens du navigerer rundt på websitet. Af disse cookies gemmes de cookies, der er kategoriseret efter behov, i din browser, da de er vigtige for, at websitets grundlæggende funktioner fungerer. Vi bruger også tredjepartscookies, der hjælper os med at analysere og forstå, hvordan du bruger dette website. Disse cookies gemmes kun i din browser med dit samtykke. Du har også muligheden for at fravælge disse cookies. Men at fravælge nogle af disse cookies kan have en indvirkning på din browseroplevelse.
Nødvendige Altid slået til

Nødvendige cookies er vigtige for, at webstedet fungerer korrekt. Denne kategori inkluderer kun cookies, der sikrer grundlæggende funktioner og sikkerhedsfunktioner på webstedet. Disse cookies gemmer ingen personlige oplysninger.

Ikke nødvendige

Eventuelle cookies, som måske ikke er nødvendige for, at webstedet fungerer, og som specifikt bruges til at indsamle brugerens personlige data via analyser, annoncer og andet indbygget indhold, betegnes som ikke-nødvendige cookies. Det er obligatorisk at indhente brugerens samtykke, inden disse cookies køres på dit websted.